Relaxen... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jantine Jong - WaarBenJij.nu Relaxen... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jantine Jong - WaarBenJij.nu

Relaxen...

Door: Jan10e1990

Blijf op de hoogte en volg Jantine

20 Maart 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallooooo!!!

Ten 1e wat leuk dat iedereen zo tof reageert!
Echt gaaf want dat had ik niet verwacht...

Ik ben nu dus in mui ne beach, en het is zooo relaxt hier.... Dus dit is ff m'n relax momentje omdat ik tot nu toe nog haast geen rust heb gehad.. Dus heerlijk op het strand liggen, eten en feesten en daarbij n beetje tipsie met z'n alle midden in de nacht de zee in en zons opgang kijken in de zandduinen hier niet ver weg vandaan ( wat trouwens net op de Sahara lijkt!! Wauw!)
Je hebt hier de witte zand duinen en de rooie en ze zijn allebij verbaas in wekkend! En zelfs een kleine grand canyon!!

Woensdag werd ik hier af gezet door m'n easy rijder dude..
Onder tussen al 2x van hotel veranderd maar nu zit ik eindelijk in n heeeeele leuke met veel jongeren en een leuke eigenaar.

De easy rider trip was wat ik ervan verwachten en meer... Zooooo gaaf!
Ik heb dus n slang van 4 meter ofzo om m'n nek gehad en op n olifant gereden, apen gezien, naar een weeshuis geweest, op rare plekken geslapen, veel geleerd over de geschiedenis van Vietnam en bijna alle bomen en planten gezien in Vietnam van vruchten enzv...het was echt te gek!

Veel ook gezien wat de gevolgen zijn van agent orange... Voor de mensen die niet weten wat dat is zal ik het ff snel uit leggen: agent orange is een gemische stof die de Amerikanen over Vietnam heen gooide zodat alles wat het aanraakte verbrand en dan konden ze de mensen beter zien omdat er dan geen jungle meer was.
Maar die stof hing in de lucht en mensen die daarmee in aanraking zijn geweest hebben hele grote kans op gehandicapte of misvormde kinderen! Dus in dat weeshuis waren veel gehandicapte kinderen vanwege agent orange en ik heb in sommige dorpen ook veel misvormde mensen gezien..
En op heel veel plekken in Vietnam groeit er nog steeds niets. Dus het was heel leerzaam en interesant om te zien.

1 avond heb ik in een heel afgelegen dorpje geslapen in een huis/hutje op palen!! En ik vroeg nog of we naar een plek gingen waar malaria was en hij zij: neeeeee! Tuuuurlijk niet! En ja hoor ik keek op m'n kaartje die ik van de GGD had gekregen en ik zat er midden in haha...10000 muggen om me heen, dus kben gewoon als n gek gaan smeren want khad geen pillen bij me haha en tadaaaa kben nog gewoon gezond!

Die avond kreeg ik zijde rupsen voor geschoteld en kreeg ik de vraag of ik die durfde te eten haha. ik moest ff slikken maar een andere toerist zij dat t net naar een pinda smaakt dus hoppakee!! Gewoon doen... Precies een pinda!!! Maar toch hoefde ik er niet nog 1;)
Die nacht..in dat hutje dus sliep ik best oké! Tot n uurtje of half 5:(
Ik werd wakker van alle honden die als gekken aan het blaffen waren dus ik spitste m'n oren en hoorde dat ze de honden aan het afmaken waren!!!
Waarschijnlijk was het feest de volgende dag want ze eten niet vaak hond hier, maar het was wel n beetje freaky!

Zo dit word wel n boekwerk hè! Hahah maar Kheb echt nog zoveel meer mee gemaakt maar dit zijn geloof ik wel de grappigste en leukste dingen...

Ow nog 1tje dan... Een lekkere Jantine blunder haha...
Ik had een goed idee haha en dat was toen ik om 9 uur sochtens eens klaar was met feesten om een massage te nemen van een uur en dan lekker thuis te gaan slapen...
Nou zodra ik daar lag was ik past out!
Ik weet nog dat ze me wakker maakte omdat ik me moest omdraaien, en ik hoorde 1x dat ze keihard moest lachen en toen betrapte ik mezelf dr op dat ik vet hard aan het snurken was hahahaha!
Ik werd wakker om half 12 alleen in dat kamertje met een handoekje netjes over me heen maar ik had geen flouw idee of ze al klaar was! Dus 10 min maar gewacht om te kijken of ze nog terug kwam en toen maar aangekleed... De meiden die daar werkte zaten gezellig een kopje thee te drinken en toen ze me zagen lagen ze helemaal in een deuk!! En ik natuurlijk ook! Heel erg m'n excuses aangeboden en betaald voor de massage waar ik niets van heb gemerkt...
Beetje met handgebaren uitgelegd dat ik mis wel n borreltje te veel op had en nog niet had geslapen...
Altijd grappig die Jantine blunders!

Nou dat was het wel weer en als ik weer veel interesants te melden heb dan horen jullie het!

  • 20 Maart 2011 - 18:45

    Martijn V U:

    Dus rups smaakt naar pinda. Wel stoer dat je hebt geprobeerd. Neem je een massage en dan merk je er niks van, beetje zonde maar wel lachen dus :)
    Veel plezier nog en groetjes uit Holland!!

  • 20 Maart 2011 - 19:47

    Ronald:

    Ik geloof dat we er een Aziaat verslaafde bij hebben!
    Volgend jaar Cambodja?!
    Geniet van de laatste week!

    :-)

  • 20 Maart 2011 - 22:31

    Nelleke:

    wat een ontzettend heerlijk leuke blunder en moest je veel betalen? ha ha ha maar wel lekker geslapen.en die meiden een lol ha ha. maar je maakt wel wat mee he vooral die napalm slachtoffers is heftig. wat een ellende en een nasleep kan een oorlog hebben. maar je bent wel actief hoor dochtertje je weet nu wel veel over Vietnam heel gaaf. geniet nog van alles. pas goed op jezelf ha ha dat mag ik als moeder lekker zeggen!!!! en maak nog veel meer foto's zodat wij ook een beetje Vietnam kunnen beleven.doeoeoeoeg mama.

  • 21 Maart 2011 - 06:08

    Jan10e:

    Haha ja kdenk ook dat ik verslaafd ben ja! En napalm is eigenlijk weer wat anders las ik gisteren op internet maar dat is ook een gemisch goedje...
    Maar daar heb ik hier nog niets over gehoord....

  • 21 Maart 2011 - 09:49

    Merel:

    Ik heb me kapot gelachen en ja, dat zijn jantine acties. Haha!

    Veel plezier nog verder=)

    Liefs en knuffel

  • 21 Maart 2011 - 11:24

    Connie:

    Keek al uit naar je bericht hoe het was geweest. Nou je hebt je goed vermaakt en veel van het land gezien! Nu lekker uitrusten en feesten met al die back-packers. Geniet er nog maar lekker van deze laatste week!

  • 21 Maart 2011 - 17:51

    Ilona:

    Wat indrukwekkend allemaal! Ik ben ZOOOO ontzettend benieuwd naar je foto's. Ik heb hier helemaal in een scheur gelegen om je grote blunder!! Ik zie het weer helemaal voor me! Dat kan ook eigenlijk alleen jou overkomen HAHAHA. Meid nog 6 dagen en dan kom je weer thuis!! Het is ook wel weer een beetje tijd om thuis te komen.. I MISS YOU.

  • 22 Maart 2011 - 06:44

    Tante Bea.:

    Wat ben je toch een geit. Het is nooit saai met jou. Je schrijft leuk. We genieten ervan. veel plezier nog de laatste week en kom dan maar weer snel terug. Dan slaapt oma ook weer lekker!!
    Dikke kus.

  • 22 Maart 2011 - 12:29

    Willem:

    Je verandert ook niks he ;) zo kennen we je weer. Ga je je laatste weekje de hele week relaxen?

    Veel plezier nog de laatste paar dagen :)

    xxx

  • 22 Maart 2011 - 14:21

    Jan10e:

    Hahaha ja echt hè!
    Neej ik ben hier morgen al n week en dan vertrek ik maar naar Saigon...
    Moet nog steeds een ticket boeken terug naar het noorden (Hanoi) want vanaf daar vertrekt m'n vlucht.
    Haha dus hopen dat t lukt!! Want Kheb nog maar n paar dagen....

  • 23 Maart 2011 - 23:04

    Je Vader:

    zo te lezen heb je al behoorlijk wat meegemaakt.......en zonde van die massage's dat je in slaap viel....die zijn best lekker daar!!
    Is er trouwens geen (nacht)trein daar, ipv vliegtuig naar Hanoi? (kun je ook lekker snurken) maar is wel goedkoper, en overdag kun je ook veel zien. vliegtuig is zo saai!
    Ben benieuwd naar je foto's, lijken me prachtig wat je allemaal gedaan hebt! Heb je ook een stukje hond op? hahaaaaa........succes verder !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Jantine

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 8377

Voorgaande reizen:

27 Februari 2011 - 27 Maart 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: